W Sali Kolumnowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego podpisano dwie umowy na realizację wymienionych zadań drogowych. Do 2024 Województwo Śląskie na modernizację i budowę dróg wyda zawrotną, rekordową w historii kwotę blisko 2,7 mld zł.
Zakończyły się przebudowa prowadzona pn.: „Poprawa bezpieczeństwa ruchu i wzmocnienia konstrukcji nad potokiem Cisowym w ciągu DW 781 w km 50+099 w m. Kocierz Rychwałdzki”
Umowa na remont mostu podpisana została w czerwcu tego roku. Zakończenie robót to koniec września tego roku. Przedsięwzięcie kosztowało prawie 4,8 mln. zł
Przed przebudową istniejący most w ciągu DW 781 w km 50+099 posiadał jednię o szerokości 5m ( z zawężeniem do jednego pasa ruchu) i ograniczenie tonażowe do 15t. Istniejący most ze względu na zabytkowy charakter został wpisany do rejestru zabytków i objęty ochroną konserwatora zabytków. Dlatego, zgodnie z wymogiem konserwatora zabytków, obiekt wymagał zabezpieczenia konstrukcyjnego i renowacji.
Nad istniejącą zabytkową konstrukcją wykonano nowy obiekt mostowy z dwoma pasami ruchu o szerokości 3,65 m i klasie nośności A. W ramach przebudowy obiektu mostowego dokonano także rozbudowy drogi wojewódzkiej na odcinku 150 m wyposażając infrastrukturę drogi w urządzenia poprawiające bezpieczeństwo ruchu.
W związku z planowanym wykonywaniem nawierzchni bitumicznej na odcinku DW 934 od skrzyżowania z ul. Podłuże w Chełmie Śląskim do skrzyżowania z ul. Techników w Chełmie Śląskim w dniach 6 i 9 października 2023, wykonawca, informuje, że nie będzie możliwości przejazdu na wspomnianym odcinku w godzinach od 6.00 do 22.00.
Terminy zamknięcia przejazdu mogą ulec zmianie w przypadku wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych.
W Kuźni Nieborowskiej w gminie Pilchowice oddano do użytku chodnik wraz z przebudowaną jezdnią w ciągu drogi wojewódzkiej 921.
Inwestorem zadania był Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach. Koszt inwestycji został w całości pokryty z budżetu Województwa Śląskiego.
Stan techniczny drogi był fatalny, brakowało chodników, co stwarzało duże niebezpieczeństwo dla pieszych. Pierwszy odcinek drogi o długości 400 metrów znajduje się poza terenami zabudowanymi. Dalszy jej odcinek przebiega już w terenie zabudowanym. Zakres prac obejmował przebudowę jednokilometrowego odcinka DW 921. Wykonano w całości nową konstrukcję drogi, stosując elementy bezpieczeństwa ruchu, budowę chodników i zatok autobusowych. Wykonano także odwodnienia i przebudowano zjazdy.