Strona główna | Wirtualne biuro | Biuletyn Informacji Publicznej | Mapa serwisu | Kontakt

Aktualności

Otwarcie DW 786 po przebudowie

Zdjęcie

Zakończyła się przebudowa drogi wojewódzkiej nr 786 na odcinku od przejazdu kolejowego w Koniecpolu do granicy województwa śląskiego.

 

Wczoraj (30 września br.) około godz. 15.00 ekipy wykonawcy usunęły oznakowanie wyznaczające objazdy i ruch na zamkniętym na czas budowy odcinku został otwarty. Inwestycja ogółem podzielona została na trzy odcinki. W poniedziałek zakończono roboty i udostępniono dla ruchu dwa z nich:

  • odcinek I od km 4+800 w rejonie przejazdu kolejowego do km 11+244 na gracy województwa śląskiego,
  • odcinek II od km 4+143,96 w rejonie skrzyżowania z ul. Chrząstowską do km 4+800 na przejeździe kolejowym.

Na trzecim, od km 3+260,68 do km 4+122 w miejscowości Stary Koniecpol Trwają jeszcze roboty. Jego otwarcie planowane jest na 15 grudnia br.

Projekt na przebudowę DW 786 został zlecony w 2016 r. firmie Sweco Polska Sp. z o. o. Decyzja ZRID została wydana w 2019 r.

Umowa z Drog-Bud Sp. z o.o. w Lubojence, wykonawcą wyłonionym w przetargu została podpisana na dwa pierwsze odcinki w we wrześniu 2022 r. na kwotę 87 mln zł. W kolejnym roku, ze względu na przeznaczenie przez Zarząd Województwa Śląskiego dodatkowych funduszy, przebudową objęto także odcinek liczący 650 m w centrum Koniecpola.

Zakres przebudowy drogi wojewódzkiej nr 786 o długości ok. 7,250 km i obejmował rozbudowę układu drogowego wraz z budową ciągu pieszo-rowerowego i przebudową istniejącej infrastruktury – tj. sieci wodociągowej, gazowej, kanalizacyjnej, telekomunikacyjnej, elektroenergetycznej i oświetlenia ulicznego.

W tym m.in.:

  • budowę dwóch jezdni szer. 7,00 m z pasem dzielącym z dopuszczeniem ruchu pojazdów o nacisku na pojedynczą oś 11.5 tony,
  • budowę dwóch obiektów mostowych nad rzeką Pilica,
  • budowę ciągów pieszo- rowerowych z dopuszczeniem ruchu pieszych,
  • zastosowanie elementów bezpieczeństwa ruchu,
  • wykonanie elementów odwodnienia pasa drogowego wraz z przebudową przepustów,
  • budowę kanalizacji deszczowej,
  • zabezpieczenie i przebudowę wszystkich kolizji z urządzeniami obcymi – sieciami uzbrojenia terenu,
  • budowę kanału technologicznego,
  • budowę oświetlenia ulicznego.

Dzięki inwestycji osiągnięto poprawę jakości komunikacji w rejonie, dostosowanie parametrów technicznych drogi do prognozowanego ruchu. Droga będzie także skuteczniej odwadniana, poprzez przebudowaną kanalizację deszczową.

Poprawi się bezpieczeństwo użytkowników ruchu poprzez separację ruchu pojazdów od ruchu rowerzystów i pieszych. Wpłynie na to także budowa ronda północnego oraz montaż elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego. Bezpieczeństwu służyć będzie także lepsza widoczność. Zastosowano bowiem energooszczędne systemy oświetlenia drogowego typu „LED” – lepiej widoczne przy złych warunkach pogodowych.

Wszystkie przebudowywane i budowane drogi wojewódzkie w Śląskiem są dostosowane do maksymalnego nacisku osi 11,5 tony. ZDW w Katowicach stosuje przy tym najnowsze rozwiązania techniczne biorąc pod uwagę tzw. „koszt życia drogi” (Life Cycle Cost). To sprawia, że przewidywana trwałość dróg (Perpetual Pavement) przebudowywanych i budowanych przez ZDW w Katowicach wynosi aż 50 lat. Oznacza to, że w tym czasie nie będzie konieczności ich gruntownej przebudowy. Na tej podstawie można stwierdzić, że zakres realizowanych i przygotowywanych w woj. śląskim inwestycji infrastrukturalnych jest imponujący.

Zdjęcie
Zdjęcie

2024-10-01

 
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach ul. Lechicka 24 40-609 Katowice tel. 032-781-92-11 fax: 032-781-92-00 kontakt dla mediów: rzecznik@zdw.katowice.pl